Følg Nei til Visjon Norge på Twitter!

Sigmund Ådnøy ("offentlig figur")

http://www.facebook.com/fysak

fredag 11. mars 2016

Hvor var du da Braaten ble med Brann?

Et dribledikt
(skrevet 25.02.2016)

I anledning eliteseriestart 2016

Det ble visst ikke helt shalala
i Vål'enga
Det virka'kke helt
som Vål'enga var Daniels rell'ion
Kanskje var han snarere i løvehulen
der
men det var da
Du er ennå bare 33
eller no' sånt no'
Ikke sant? Se på Karadas
og på Frode Johnsen
De har holdt gangen til gagns
og brukt det de kan bruke
når de har fått tillit


Du dribler som få
du dribler som fy
Braa-Daniel
Eg huske ennå
vakre ronddriblingå
på Viking stadion
i 2006
Du herja for Rosenborg, der på kanten
på flanken, elle va det vingen
I alla fall: Du hadde någe så knapt någen andre
nordmenn har
Sant, vel?
(Einast i nærheten e næstn n P.C. Skjelbre(i)d - sjø!)


OK, OK, jeg vet at dette kan virke litt kleint
men sånn er det når amatørpoesi og proffotball møtes
på amatørbloggen til en romantiker som liker å skrive
(Romantiker? Ja - men ikke sånn romantiker. Sånn annen. Jæ ække hypp på Daniel sånn legningsmessig. Eller liggemessig. Messy ... kjempemessig! Dribler nesten som Messi! Jaaa. Nja ... Men god som fy! Jeg tror på deg, herr Braaten!)


Hva er braatebrann uten braate?
og hva er Brann uten Braaten?
Du kan slukke Brann
men du kan ikke slukke Braaten-Brann
eller
vi får jo se
- om den braa driblingen kommer til sin rett
om braakjekk-bicepsene får brukes
og om den braa akselerasjonen tennes på nytt
Mitt hjerte sto i Brann
braatt


Jeg har en rød Norge-skjorte med ditt navn på, Daniel B. Den har
"21" og "BRAATEN" på seg. Jeg trodde ikke
jeg skulle "få bruk" for den mer
men braatt var du Brann-spiller, og
Brann har jo røde trøyer, sant? Jo
sier du kanskje
Så bra
Bravo
Braaten
Brum brum - mottor'n er i gang! Sa-sa-sa bra-bra-bra, Skeid, Skee..... jeg mener Brann


Fin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva mener du?