Følg Nei til Visjon Norge på Twitter!

Sigmund Ådnøy ("offentlig figur")

http://www.facebook.com/fysak

torsdag 2. juli 2015

Hva ville du ha gjort, Grethe Fatima?

Reaksjon på kronikk som sto i avisa Vårt Land mandag 15. juni 2015.

Fru Syéd, jeg trodde knapt
det mine øyne så
da jeg leste disse ord du skrev
om det å gi og få

Problem, kalte du mennesker
Snakket kynisk om taktikk
Stilte ørten ugly spørsmål
En torpedos retorikk

Problem er det du lager
av det som ei er vrient
når du problematiserer hjelp
og tilrår noe gnient

Kall meg gjerne sær
men en kronikk som din
blir en påminnelse der
jeg nok én gang ser klart
at bok ikke alltid gjør klok

Min respons er i noen få strofer
og tar ikke for seg alt du sa
Men min konklusjon om din refleksjon
og det regnestykke du ga:
Du sier at de holdes i Norge
av de som til dem gir
men arbeid får de ikke her
og enda mindre der
Hva er det egentlig som svir

eller svirrer
i hodet ditt, der inne?
Dersom du er religiøs, bør du be
om at det skal forsvinne
For et "utskjemt byrom"
er ikke et argument
Når du er forkvakla prippen
burde kronikken din bli brent

02.07.2015

Sigmund Voll Ådnøy
Barne- og ungdomsarbeider og privilegert menneske

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva mener du?